tiistai 18. syyskuuta 2012

Valokuvauskurssin kolmas kerta: Yö ja päivä

Pulssin valokuvauskurssin kolmannella kerralla harjoittelimme kahden kuvan yhdistämistä. Olimme kuvanneet samasta paikasta päivällä ja yöllä valokuvan ja tarkoituksena oli tehdä niistä yhdistetty kuva. Internetistä löytyy mahtavia esimerkkejä:








Aluksi käytimme "place"-toimintoa tuodaksemme kuvat Photoshoppiin. Placettaessa kuvaa täytyy muistaa, ettei ohjelma heti aseta kuvaa paikalleen, vaan se pitää kaksoisklikkaamalla tai "oikein"-merkkiä painamalla laittaa paikalleen. Sen jälkeen kuva täytyy vielä "simplyfy"iata, eli "rasteroida" niin että se on muokattavissa.

Kun kaksi kuvaa oli tuotu ohjelmaan, poistimme valintatyökalua käyttäen päällimmäisestä kuvasta puolet. Sen jälkeen siistimme päällimmäisen kuvan reunaa "kumi"-työkalulla. Tämä vaati tarkkaa kättä ja juuri oikeat "opacity"-säädöt.

Lopputuloksia voit ihailla blogissa! :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti